fbpx

Bukit Timah – o tym, jak zdobyliśmy najwyższy szczyt Singapuru

Luty, 2019r.

Bukit Timah Nature Reserve, to rezerwat przyrody znajdujący się w dzielnicy Bukit Timah, zajmujący powierzchnię 164 ha i obejmujący ochroną największy w Singapurze zachowany pierwotny las deszczowy. Znajduje się tam wzgórze Bukit Timah, które jest najwyższym szczytem Singapuru o wysokości 164 m n.p.m.!

Niech Was wysokość nie zmyli, niby mały pagórek, ale jego zdobycie było naprawdę ciężkim wyzwaniem ze względu na panującą temperaturę i wilgotność powietrza.

Na podbój Bukit Timah wystartowaliśmy popołudniu. Żar lał się z nieba niemiłosiernie, ale wiedzieliśmy, że musimy się na tę górkę wyskrobać. Singapur zwiedzaliśmy na wysokich obrotach, a jedyne przerwy, które mieliśmy były w metrze podczas przemieszczania się między jednym miejscem, a drugim. Metro było prawdziwym zbawieniem, klimatyzowane, wygodne, z dużą ilością miejsc siedzących. Na zdobycie góry przeznaczyliśmy sobie 1,5 godziny, ponieważ chcieliśmy zobaczyć jeszcze najsłynniejszy singapurski hotel Marina Bay Sands nocą, a o 22 musieliśmy być już z powrotem na lotnisku.

Zatem nie zastanawiając się zbyt długo nad tym jak bardzo zmęczeni jesteśmy i że kalorie zjedzone w China Town już dawno się z nas ulotniły, z pełną parą ruszyliśmy w górę rezerwatu. Szlak wiedzie przez przepiękny las deszczowy, bardzo gęsty, ścieżka pnie się jednostajnie w górę i do pokonania mieliśmy setki schodów. Po około 40 minutach dotarliśmy na szczyt. Oprócz nas były tam jeszcze trzy osoby. Kilka fotek, odpoczynek, uzupełnienie płynów i ruszyliśmy w dół prosto do metra.
ZDECYDOWANIE BYŁO WARTO 🙂

Na szczycie nie ma niestety żadnych widoków. Jedynie wielki kamień z nazwą zdobytej góry i wysokością 🙂