fbpx

Aktualności

Nasze sposoby na tanie podróżowanie

Lubimy podróżować niskobudżetowo, jest to dla nas swego rodzaju wyzwanie, powrót do prostoty. Daje nam to dużą niezależność, ponieważ jesteśmy przygotowani praktycznie na każdą okoliczność. Plan podróży jest zawsze spontaniczny, dostosowany do warunków niezależnych od nas, takich jak na przykład pogoda. Bierzemy i korzystamy z tego, co daje nam świat 🙂 Planując wyprawę kierujemy się…
Przeczytaj więcej

Inspirujące cytaty o górach – górskie cytaty

Zebraliśmy najpiękniejsze, najbardziej inspirujące cytaty o górach oraz wypowiedzi najsłynniejszych himalaistów dotyczące sensu górskich wędrówek. Jakie inne cytaty znacie i lubicie? Podzielcie się nimi z nami w komentarzu. “Góry upajają. Człowiek uzależniony od nich jest nie do wyleczenia. Można pokonać alkoholizm, narkomanię, słabość do leków. Fascynacji górami nie można.” – Edmund Hillary „Góry tylko wtedy…

Jerzy Kukuczka – największe osiągnięcia legendarnego polskiego himalaisty

Fot. Facebook/Izba Pamięci Jerzego Kukuczki Dziś, 24 marca Jerzy Kukuczka obchodziłby 73. urodziny. Z tej okazji przedstawiamy największe osiągnięcia legendarnego polskiego himalaisty. Wszystkie najlepszego Jurku! “Po raz pierwszy dotknąłem skały w sobotnie popołudnie 4 września 1965 roku. Od tej pory wszystko przestało się liczyć” – Jerzy Kukuczka, Mój pionowy świat). Jerzy Kukuczka – polski taternik,…
Przeczytaj więcej

Najpiękniejsze trasy trekkingowe na wakacje we Włoszech

Wakacje we Włoszech zwykle kojarzą się ze zwiedzaniem najpiękniejszych miast tego kraju, takich jak Rzym, Wenecja czy Florencja. Oczywiście “być w Rzymie i nie widzieć papieża” to fraza występująca w wielu polskich powiedzeniach i przysłowiach. Niemniej jednak Włochy, to nie tylko Watykan i przepiękna miejska architektura w stylu renesansowym, ale także zjawiskowe i urzekające szlaki…

Popularne górskie i podróżnicze hashtagi na Instagramie – jak ich używać

Hashtagi na Instagramie porządkują, kategoryzują i gromadzą ogromną ilość treści o podobnej tematyce. Dzięki nim łatwiej odnajdujemy interesujące nas rzeczy i tematy, a dla twórców są jednym z narzędzi zwiększających zasięgi. Maksymalną ilość hashtagów jaką można użyć przy pojedynczym poście na Instagramie, to 30. Niektórzy twierdzą, że używanie aż trzydziestu hashtagów nie zwiększa zasięgów. Zgadzamy…

10 niesamowitych ciekawostek o Himalajach, które Cię zaskoczą

Himalaje to jeden z najbardziej niesamowitych zakątków świata, które dane nam było odwiedzić. Jest to połączenie wielkiej siły, majestatu i dominacji z lekkością, spokojem i mistycyzmem. Byliśmy na dwóch trekkingach w Nepalu (Annapurna Circuit i Everest Base Camp) i jesteśmy pewni, że jeszcze tam zawitamy. Chcemy Wam przybliżyć kilka niesamowitych ciekawostek o Himalajach, które Was…

Wanda Rutkiewicz – największe osiągnięcia

Dziś, 4 lutego, Wanda Rutkiewicz obchodzi urodziny. Legenda polskiego i światowego himalaizmu kończyłaby 78 lat. Jako trzecia kobieta na świecie, pierwsza Europejka i pierwsza himalaistka z Polski (w konkurencji obu płci) zdobyła dach świata – Mount Everest (16 październik 1978r.)Tego samego dnia kardynał Karol Wojtyła został papieżem Janem Pawłem II. Obie informacje docierają do kraju…
Przeczytaj więcej

Co spakować w góry? Check-lista rzeczy na lato i zimę do pobrania

Czy zdarzyła Ci się sytuacja, że od rana biegasz i pakujesz plecak na wycieczkę w góry i myślisz, że już wszystko masz, a potem okazuje się psikus? Na parkingu przypominasz sobie, że nie masz np. okularów przeciwsłonecznych, albo gdy zacznie boleć pięta, orientujesz się, że nie masz plastrów. Tak, nam się to nieraz zdarzyło i…

Quiz o Tatrach

Przed Tobą 15 pytań o Tatrach. Sprawdź, jak dużo miejsc już znasz. Koniecznie podziel się z nami swoim wynikiem. POWODZENIA 🙂 Sprawdź swoją wiedzę również w TYM quizie!

Wulkan Taranaki – trekking nocą przez busz i niesamowity wschód słońca

Po przypłynięciu do Wellington (Północna Wyspa) z Południowej Wyspy Nowej Zelandii naszym pierwszym celem była góra Egmont (Taranaki) – czynny wulkan. W stolicy NZ znaleźliśmy się późnym popołudniem i robiło się ciemno. Byliśmy w porcie w dużym mieście, więc nie za bardzo wiedzieliśmy, gdzie podziać się na noc. Nie liczyliśmy zbytnio też na autostop, ponieważ…