Aktualności

Popradzki Staw (Popradské Pleso) i Symboliczny Cmentarz

Wycieczka nad Popradzki Staw jest niedługą, spokojną, przyjemną, “niedzielną” wyprawą, idealną dla rodzin z małymi dziećmi i dla osób starszych. Jest słowacką alternatywą Morskiego Oka, jednak trasa jest o wiele krótsza, bo wynosi jedynie 4 km, a widoki również malownicze.  Popradzki Staw znajduje się po słowackiej stronie Tatr w dolnej części Doliny Złomisk. Nad brzegiem…

Bordżomsko-Charagaulski Park Narodowy

Prosto z Turcji przyjechaliśmy do niewielkiej gruzińskiej miejscowości Atskuri, która znajduje się zaraz przy Bordżomsko-Charagaulskim Parku Narodowym. Zatrzymaliśmy się w hostelu Nick And George, który serdecznie polecamy i zorganizowaliśmy sobie dzień regeneracyjno-organizacyjny. Przemili właściciele powiedzieli nam co nieco o dostępnych szlakach i przywitali iście po gruzińsku domowym winem 🙂 O Parku Bordżomsko-Charagaulski Park Narodowy (Borjomi –…

Quiz o Tatrach – sprawdź jak dużo wiesz o naszych górach

Tatry są cudowne o każdej porze roku. Warto więc sprawdzić, jak dużo wiesz o tych wspaniałych górach. Rozwiąż krótki quiz i podziel się z nami w komentarzu swoim wynikiem. Do dzieła!!     Polecamy przeczytać: Jak przygotować się na jednodniową wycieczkę w góry

Tsalka – tam gdzie czas się zatrzymał

Gruzja zachwyca na każdym kroku. Gdziekolwiek się nie pojedzie, jest tak pięknie, że lecą same achy i ochy. Ale oprócz niesamowitych widoków Gruzja oferuje coś jeszcze…sielankowe, wolne życie, zdrowe jedzenie i życzliwych ludzi. Takim miejscem jest niewielka Tsalka, istna oaza spokoju.  Do Tsalki trafiliśmy przypadkiem, do znajomych naszych znajomych, którzy kupili tam duży dom i…

Kurtyka. Sztuka Wolności – Bernadette McDonald

„Kurtyka. Sztuka wolności” – pierwsza biografia Wojtka Kurtyki, laureata Złotego Czekana za całokształt dokonań wspinaczkowych, którego przejście Świetlistej Ściany Gasherbruma IV zostało uznane za jedno z najważniejszych dokonań XX wieku. Partnerami wspinaczkowymi Kurtyki były alpejskie legendy swoich czasów: polski himalaista Jerzy Kukuczka, szwajcarski przewodnik górski Erhard Loretan czy brytyjski alpinista Alex MacIntyre.  Kurtyka. Sztuka wolności…

Dawid Gareja, Udabno i kolorowe góry

Lipiec, 2019r. Stepy, półpustynie i kolorowe góry w Gruzji? Przeważnie nie z takimi rzeczami ten kraj nam się kojarzy. Myśląc o Gruzji mamy przed oczami przede wszystkim wysokie góry, ośnieżone szczyty, zielone wzgórza i klimatyczne klasztory. Jednak na wschód od Tbilisi (jakieś 2h drogi samochodem), tuż przy granicy z Azerbejdżanem znajduje się miejsce niezwykłe, urokliwe,…

Ararat (5137 m n.p.m.) – relacja z wyprawy

Lipiec, 2019r.  Tak jakoś wyszło, że będąc w Turcji wyszliśmy na najwyższy jej szczyt, czyli górę Ararat mierzącą 5137m n.p.m. Plan był inny..chcieliśmy początkowo pochodzić jedynie w okolicach góry, ale gdy ją po raz pierwszy zobaczyliśmy po prostu nas zahipnotyzowała. Dostojna, ośnieżona, samotna piramida królująca nad Turcją urzekła nas od pierwszego wejrzenia. Krótka lekcja historii Ararat…

Kapadocja – w baśniowej krainie

Czerwiec, 2019r.  Czy to miejsce jest prawdziwe i zostało stworzone przez naturę? Od pierwszych chwil w Kapadocji to pytanie krążyło nam po głowach. Czuliśmy się jak na planie filmowym Gwiezdnych Wojen, w krainie totalnie nierzeczywistej, nieprawdopodobnej, baśniowej. Kapadocja jest miejscem, które zdecydowanie trzeba odwiedzić będąc w Turcji. Kilka słów o Kapadocji Kapadocja jest krainą historyczną…
Przeczytaj więcej

Penang – w poszukiwaniu dobrego jedzenia

Maj, 2019r.  Jadąc pomału w stronę Tajlandii zahaczyliśmy o wyspę Penang i miejscowość George Town słynącą z artystycznej duszy i pysznego jedzenia. Początkowo planowaliśmy spędzić tam około 2-3 dni i jechać dalej, jednak miasto wciągnęło nas w siebie i ostatecznie biesiadowaliśmy tam ponad tydzień 🙂 George Town Z reguły nie przepadamy za miastami i przeważnie staramy…

Zjazd na nartach z najwyższej góry świata! Kolejny cel Andrzeja Bargiela

fot. FB/Jędrek Bargiel “Będąc bardzo młody, dużo marzyłem. Na szczęście uświadomiłem sobie, że nikt za nas marzeń nie spełni” – Andrzej Bargiel Rok temu Andrzej Bargiel jako pierwszy człowiek na świecie zjechał na nartach z K2. W tym roku podnosi sobie poprzeczkę. Jako pierwszy zamierza wejść na szczyt najwyższej góry świata bez tlenu i zjechać…