Aktualności

Świętowanie Niepodległości w Tatrach – Chata Teryego, aktualne warunki

Kto był w Tatrach w poniedziałek (11 listopada) ten wie, jaka magia się tam działa. Tym razem postanowiliśmy pójść do Chaty Teryego (Teryho Chata) po słowackiej stronie Tatr. Zimowa pora ma to do siebie, że kochamy chodzić w tamte rejony, Zbójnicka Chata i Teryho Chata są naszymi ulubionymi miejscami na zimowe, spokojne wędrówki. Zwłaszcza jak…

Konkurs fotograficzny KozicoweLove

Kochani, mamy dla Was kolejny konkurs 🙂 Do wygrania są dwa egzemplarze książki “Każdemu Jego EVEREST” autorstwa Mirosława “Falco” Dąsala, który zginął tragicznie podczas wyprawy na Mount Everest w 1989 r. Trzydzieści lat po tragicznej śmierci autora wznowiono wydanie jego dzienników. ABY WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE NALEŻY:– wrzucić w komentarzu pod postem konkursowym na FB…

Prezenty dla góromaniaków i podróżników – 15 pomysłów

Święta zbliżają się wielkimi krokami! Sami nie możemy się już doczekać tej czarującej atmosfery w tym jedynym, wyjątkowym czasie w roku. Wkrótce wiele z nas zacznie szukać prezentów dla swoich bliskich. Żeby ułatwić troszeczkę przedświąteczne dylematy przygotowaliśmy dla Was propozycje prezentów dla góromaniaków i podróżników i włóczykijów 😉 MAPY Jaki podróżnik nie kocha map? Globusy,…

Ajutthaja – historyczna stolica Tajlandii, co zobaczyć i jak zwiedzać

Luty, 2019 r. Około 80 km na północ od Bangkoku znajduje się historyczna stolica Tajlandii, która niegdyś była potężnym ośrodkiem handlowym i kulturalnym kraju. Miasto jest miejscem wyjątkowym, gdzie można poczuć ducha dawnego królestwa. Jednodniowa wycieczka do Ajutthaja Trzeciego dnia naszego pobytu w Tajlandii uciekliśmy z zatłoczonego, nowoczesnego Bangkoku i udaliśmy się do zupełnie innej…

Manaslu. Góra Ducha, Góra Kobiet – Monika Witkowska

Książka „Manaslu. Góra Ducha, Góra Kobiet„ to relacja z wyprawy autorki na znajdujący się w Himalajach ośmiotysięcznik Manaslu (8156 m), pod względem wysokości – ósmą górę świata. Podobnie jak inne książki Moniki, nie jest to typowa relacja ze wspinaczki, uzupełnia ją zbiór różnego typu ciekawostek, anegdot i interesujących historii dotyczących zarówno himalaizmu, jak i przyrody…

Milford Sound Nowa Zelandia – ósmy cud świata

Kwiecień, 2019 r. Ocean, fiordy, wodospady, przepiękne góry i trawiaste doliny – Milford Sound – kolejna nowozelandzka perełka, której grzechem byłoby nie zobaczyć. Po kilku dniach spędzonych w Queenstown wypożyczyliśmy samochód i ruszyliśmy nad nowozelandzke fiordy. Milford Saound jest podobno najczęściej fotografowanym miejscem w całym kraju. I nie ma się co dziwić, krajobraz zwala z…

Queenstown, Ben Lomond szlaki górskie

Queenstown jest zdecydowanie jednym z najbardziej znanych miast w Nowej Zelandii na południowej wyspie. Porównując go do któregoś miejsca w Polsce, można powiedzieć, że to takie nasze Zakopane, na szczęście jednak trochę mniejsze. Słynie z obłędnego krajobrazu, z połączenia wysokich gór z krystalicznie czystym jeziorem Wakatipu, ze świetnych tras rowerowych, a zimą ze stoków narciarskich.…

Park Narodowy Aoraki Mount Cook

Park Narodowy Aoraki Mount Cook jest jednym z najbardziej malowniczych miejsc na Południowej Wyspie Nowej Zelandii. Ośnieżone szczyty, spektakularne lodowce, bezkresne tereny i turkusowe jezioro – raj na ziemi dla wszystkich górołazów. Był to już trzeci dzień naszego pobytu w Nowej Zelandii, kiedy postanowiliśmy ze wschodniego wybrzeża pojechać w góry. Pierwszy punkt jaki sobie obraliśmy,…

UPADEK OLBRZYMÓW. Historia wspinaczek himalajskich od epoki imperiów do epoki skrajności

PREMIERA: 13 listopad Obowiązkowa pozycja dla wielbicieli literatury górskiej! Pierwsze udane wejście na Mount Everest sir Edmunda Hillary’ego i jego szerpijskiego towarzysza Tenzinga Norgaya w 1953 roku jest dobrze znanym faktem. Natomiast wiele osób nie zna niesamowitych historii innych śmiałków, którzy próbowali zmierzyć się z najbardziej niebezpiecznymi górami na świecie – Himalajami. W tej z…

Kazbek – relacja z wyprawy + informacje praktyczne

Lipiec, 2018r. – Dorciu, chodźmy na Kazbek – od jakiegoś czasu słyszałam te słowa od naszej przyjaciółki Agatki, której Kazbek marzył się od dawna. Już od kilku lat myśleliśmy o tej górze, trochę naczytaliśmy się relacji i nie byliśmy pewni, jak to zrobić, zorganizować. Stawialiśmy sobie wiele pytań: czy potrzebny przewodnik, czy jest tam aż…